The Eagles are teaching - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Felix Havenith - WaarBenJij.nu The Eagles are teaching - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Felix Havenith - WaarBenJij.nu

The Eagles are teaching

Door: Felix

Blijf op de hoogte en volg Felix

12 Juli 2007 | Sri Lanka, Colombo

Saluut en ayubowan gerespecteerde lezers,

We zijn begonnen. De eerste lessen zijn gegeven en voor Srilankaanse begrippen hebben we een redelijk drukke week bijna achter de rug. We hebben een lesschema gemaakt. Van maandag tot en met vrijdag zitten we goed vol. Het is nu aan mijn stagiaires om verder te plannen, taken te verdelen en richting te geven aan dit project. Ik ben erg hoopvol en overtuigd dat Marsha Lieke en Bart deze 6 weken prachtig werk zullen verrichten. Zij hebben natuurlijk te kampen met een redelijke drempel die vorig jaar door Maartje en Tine heel hoog is ingezet. Iedereen vraagt naar Maartje en Tine, ze zijn nl. nog steeds gigantisch onder de indruk. De verwachtingen zijn dus ook erg groot. Ik zit met een dubbel gevoel. Ik vind het heerlijk hier in Sri Lanka en ik zou zo graag het stageproces langer willen volgen, maar van de andere kant snak ik ook naar die paar weken zomervakantie die ik vorig jaar heb gemist. Over een week vlieg ik namelijk weer in de armen van mijn lieve vriendin die ongeduldig op mij wacht..

Van thuis uit zal ik wekelijks contact onderhouden met de stagiaires en met de Sri Lankaanse begeleiders.

Het is hier warm, maar niet zo warm als normaal. We vertrekken vandaag vanuit Hikkaduwa richting het binnenland "Baddegama". We hebben een huis in Sandarawala. Dit is het dorpje waar ik in mijn eerste jaar 6 weken in een tempel heb geslapen. We zitten erg centraal en dat is erg praktisch. Het is misschien interessant om te vermelden dat we morgen beginnen met het lesprogramma in Galle, het zogenaamde Sambodhi-home. Dit is een school waar kinden met een verstandelijke beperking ook muziekles krijgen van een gespecialiseerde docente. Helaas zal ik maar een keer meegaan want volgende week zit ik al weer in het vliegtuig naar Frankfurt.

Overigens ben ik erg blij dat het project dat ik vorig jaar erg ambitieus startte met Dhr Sarath Nanayakkara; Het organiseren van gratis engels-lessen voor (kans)arme kinderen nog steeds loopt. Door de moeilijke communicatie waren er het afgelopen jaar verschillende misverstanden onstaan tussen mij en Sarath. Deze zijn nu uit de weg geruimd en we gaan er weer tegenaan. Ik ga in Nederland op zoek naar sponsoren om evt. engels-docenten in Sri Lanka een klein salaris te kunnen bieden. Daarnaast wil ik vanuit het Graaf Huijn College een briefwisseling opzetten tussen de leerlingen van dit project en mijn eigen leerlingen. Hierover later meer..

Even voor "de mam" wat betreft de oorlog in Sri Lanka; Er is hier totaal niets te merken van enige dreiging. Zelfs de toeristische hotspots in het binnenland zijn veilig verklaard.

Ik hoop deze reis te kunnen afsluiten met nog een laatste bericht vlak voor ik vertrek.

• 12 Juli 2007 - 10:16

Hannah:

Hai there Felice
    Klinkt bijzonder goed.
    Toi toi en wie weet tot binnenkort.

groet uit Zeist

• 12 Juli 2007 - 10:16

Ron:

Vanoet Eindhove un sjun vakans. Wie woar diene verjoardig op ut strandj geweas?

• 13 Juli 2007 - 05:55

Hidde:

Super weer!
    Ben ook blij dat het project met Sarath goed gaat. Geniet ervan

• 16 Juli 2007 - 22:19

Mark:

he felix

klinkt good joa. chwool dat ich dr wer woar... zien dich op sfinks (of ieder)
    Nog veul succes, ooch vur de stagiaires!

grtz dr mark

• 27 Juli 2007 - 08:35

Maria:

Neem even contact met me op, kan je misschien nog aan wat andere sponsormogelijkheden helpen.