Sri Lanka; Editie 5 - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Felix Havenith - WaarBenJij.nu Sri Lanka; Editie 5 - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Felix Havenith - WaarBenJij.nu

Sri Lanka; Editie 5

Door: Felix

Blijf op de hoogte en volg Felix

07 Juli 2008 | Nederland, Maastricht

Beste lezer,

Zoals de titel al zegt, is vier keer schijnbaar geen scheepsrecht. Ik heb al vaker gezegd dat Sri Lanka gevaarlijk verslavend kan werken. Voor mij is het sinds de tsunami de vijfde keer dat ik op de parel van de Indische Oceaan land. Voor mijn vriendin Miet is het de eerste keer. Ik heb al een aantal mensen in dit mooie land mogen leiden, maar dit jaar wordt het met haar natuurlijk iets extra bijzonders.

Wat gaan we dit jaar doen in Sri Lanka? Ik wil eens een poging doen om op vakantie te gaan in dit land. Hiermee duidt ik op de drukke schema's die we in de afgelopen jaren hadden. Een rondreisje van 4 a 5 dagen was dan luxe in ons wekenlange drukke programma. Er worden geen stages begeleid en er wordt geen nieuw project opgestart. Wel gaan we natuurlijk het huidige nog steeds goed lopende E.U.D. project bezoeken.(gratis engelse les voor kansarme kinderen). Voor details hiervoor wil ik nog even verwijzen naar het vorige bericht.

Ik hoop stiekem dat we ook nog links en rechts een lesje kunnen geven. Misschien zelfs op het schooltje voor kinderen met een verstandelijke beperking in het Sambodhi-huis in Galle.

Veilig?
De afgelopen week kregen we vaker de vraag; Is het wel veilig in Sri Lanka?... Volgens het Ministerie van Buitenlandse zaken worden niet-essentiele reizen in geheel Sri Lanka ontraden. Reizen naar Noord en Oost Sri Lanka worden in zijn geheel ontraden. Als ik informeer bij vrienden en kennisen die in recentelijk in Sri Lanka verbleven krijg ik te horen dat er in het Westen en zuiden onder Colombo, los van enkele 'roadblocks' van het leger nagenoeg niets is te merken van de crisis tussen de regering en de tamils tijgers. In dezelfde omstandigheid ben ik zelf al drie keer in dit gebied geweest. Wij zullen zeker geen onraadde gebieden bezoeken en zullen ons via internet en Sri Lankaanse vrienden op de hoogte blijven stellen van eventuele veranderingen. Dus mama's, geen zorgen!

Wij gaan gewoon ongeloofelijk genieten van wat dit prachtige land te bieden heeft. Ik zal 1 of 2 deze site updaten. Niet met ellenlange verhalen maar met korte artikeltjes over interessante dingen!

Mijn dank voor uw lezend oog!

Felix


  • 09 Juli 2008 - 17:45

    Bart:

    Ha Felix & Miet,

    Na mijn stage vorig jaar volg ik natuurlijk met extra belangstelling jullie verhalen op deze site. Jullie weten dat de ervaring van vorig jaar veel indruk op mij heeft gemaakt,ik krijg dan ook wel weer kriebels als ik denk aan het feit dat jullie nu misschien wel aan de pineapple jus zitten bij Ranmal;)
    Geniet van alles, want het is zo mooi daar. En doe zeker de groeten aan Premadasi als jullie Sambodhi gaan bezoeken! Het poetslied kunnen jullie meteen doen, als het goed is hebben ze de poetsdoeken nog ergens liggen;)

    Ayubowan
    Bart

  • 22 Juli 2008 - 15:09

    Tine:

    he felix en mieteke
    hoe gaat ie ginder? Ik ben zeer benieuwd naar jullie reisverslagen.
    Hou me op de hoogte,
    dikke dikke kus
    tine

  • 26 Juli 2008 - 13:12

    Mars:

    Ayubovan Felix en Miet,

    heb al vernomen dat het daar fantastisch is, maar ben toch wel benieuwd naar een update!! Ben heel nieuwsgierig hoe het daar is en hoe het met iedereen gaat!! En zeker hoe het op Sambodhi is!!

    groetjes mars

  • 28 Juli 2008 - 19:11

    Lies Rock:

    Helabee,

    Ik kwam hier ook maar eens piepen!!
    (( had wel iets meer artikeltjes verwacht ;-p
    Geniet, profiteer, enjoy, haal het onderste uit de kan ...
    En Miet, k stuur je op je hotmail de foto's door bij wijze van "verslag" van het feestje dat jullie miste :-)
    Laat iets van jullie horen!!

    Dikke kus,

    Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2008

Sri Lanka; Editie 5

17 Juli 2007

One Eagles returns

12 Juli 2007

The Eagles are teaching

07 Juli 2007

"The Eagles have landed"

04 Juli 2007

Editie 4 is begonnen
Felix

Actief sinds 01 Juli 2006
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 26777

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2013

Israel

01 Januari 2013 - 01 Januari 2013

Home

01 September 2011 - 01 Juli 2012

In Zuid Amerika...

09 Juli 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: