Sweet Home Baddegama - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Felix Havenith - WaarBenJij.nu Sweet Home Baddegama - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Felix Havenith - WaarBenJij.nu

Sweet Home Baddegama

Door: Felix

Blijf op de hoogte en volg Felix

08 Juli 2006 | Sri Lanka, Colombo

8 juli 2006

Ja hoor, ik ben weer thuis. Althans zo voelt het de derde keer Baddegama wel een beetje. Op het moment dat je constant mensen die je al kende mag begroeten en kohomade (hoe gaat het met je nu) tegen ze zegt, krijg ik toch wel een warm gevoel van "ja, hier kan ik nog wel een maandje of drie, vier, vijf wonen. Ik voelde me trots om de twee meiden aan al onze (Yves en Ik) vrienden kennissen en bekenden voor te stellen.
In het kort; Goede vlucht gehad met Qatar airways, afscheid was wat moeilijker maar ja zo gaat dat nu eenmaal. (maar 6 weekjes???) De rit van Colombo naar Hikkaduwa (ong 150km in 4uur) was wel een kleine tegenvaller. Wonder boven wonder heb voor de eerste keer in mijn leven in een vliegtuig kunnen slapen, sterker nog in twee. Het heerlijke middagdutje in de taxi naar Hikkaduwa maakte mijn bijna volledig verslapen reis compleet.
We hebben al vanalles gedaan hier. Dag 1 meteen naar het schooltje van de stichting in Baddegama met de Tuktuk (driewheeler). We kwamen Hidde (ook een vrijwilleger) tegen en zijn met hem naar het eerste schooltje gegaan. Daar heb ik de twee stagiaires meteen voor de leeuwen laten werpen. Ze hebben een liedje aangeleerd aan de kinderen. Op dag twee kregen Yves en helaas minder goed nieuws over ons project van het schooltje voor doven en doofstomme kinderen. Er waren nogal wat wreemde complicaties. De bouw was in ieder geval nog niet begonnen. De lerares van het bestaande schooltje wilde ineens geld ipv twee klaslokalen. Het is in ieder geval een verdacht zaakje. Ik ga morgen of overmorgen met Yves naar Ms Anoma (die lerares) om verhaal te halen. We zijn bang voor een corrupte schakel in het project. We hopen dat het allemaal op zijn minst duidelijkert wordt. Het is wel een flinke domper op mijn verjaardag (ja ik ben vandaag al 25 geworden, oh nee 24 ik vergis me altijd in mijn eigen leeftijd).
Vanavond zetten wij onze zorgen opzij en gaan wij flink vieren. We hebben Hidde met zijn twee vriendinnen (monogamie bestaat niet meer..grapje) uitgenodigd, maar SHanta, de in mijn ogen meest betrouwbare (ik hoop niet enige) Srilankaan in Galle District, mag ook niet ontbreken. Daarnaast nog twee hotelgasten Shane (Ozzie) en Emily (T&T) en natuurlijk de kok van Hotel Ranmal, Gumes.
We zullen proberen ons enigzins te gedragen, maar de spreekwoordelijke bloemetjes gaan buitengezet worden. Wat wil je met zes Nederlanders, een belgin een ozzie een Trinidadnezier en een handjevol Srilankenezen en genoeg ARRACK.
Tot zover mijn eerste verslag vanuit Sri Lanka, Hikkaduwa.

  • 08 Juli 2006 - 09:17

    Joep:

    felix....Proficiat he...
    Dat halen we nog dubbel en dik in!hoop dat het allemaal goed word afgehandeld omtrend het schooltje..

    Leefs van der joep

  • 08 Juli 2006 - 17:53

    Tessa En Ron:

    Hoi Felix,
    Allerierst van harte gefeliticiteerd, auwe lul :)

    Twiede, good hum te huure dat ste nog neet aan de sjieteriej bus (althans, dat vertils ste neet)

    Derde: Ich hoop dat geer der corrupte schakel vingt en um uns hell aan de oere duud trekke

    Veer: ver hope dat ste (geer) dit leaze duud.

    Vief: Ver goon murrige ooch uch dudje doon in ut vleegtuug

    Zes: Tessa en ich hubbe sinds gistere uuh appartementje in Eindhove Rockcity

    Zieve: Alvast sjun daag en ver zulle dien vorderinge volge.

    Acht: Groete Tessa en Ron

  • 11 Juli 2006 - 08:31

    Zusvantine:

    gelukkige verjaardag!! en ook aan die lieve zus van mij!!

    L1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2008

Sri Lanka; Editie 5

17 Juli 2007

One Eagles returns

12 Juli 2007

The Eagles are teaching

07 Juli 2007

"The Eagles have landed"

04 Juli 2007

Editie 4 is begonnen
Felix

Actief sinds 01 Juli 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 26789

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2013

Israel

01 Januari 2013 - 01 Januari 2013

Home

01 September 2011 - 01 Juli 2012

In Zuid Amerika...

09 Juli 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: