Witse wat ver dunt...... ver gunt - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Felix Havenith - WaarBenJij.nu Witse wat ver dunt...... ver gunt - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Felix Havenith - WaarBenJij.nu

Witse wat ver dunt...... ver gunt

Door: Felix

Blijf op de hoogte en volg Felix

16 Augustus 2006 | Sri Lanka, Galle

In Nederland is op dit moment alleen de bakker druk in de weer. In Sri Lanka zijn de mensen al een poos druk bezig. Ik zit nu in Galle om het laatste bericht vanuikt Sri Lanka te posten.
Vannacht om 3 uur vertrekken we richting Kolambu (Colombo). Om 8.45 vertrekt ons vliegtuig terug naar Frankfurt waar mijn compaan Yves onjs komt ophalen. Gisteren hebben Maartje Tine en ik een gastoptreden gedaan in het Coral Gardens hotel. Grappig om voor die debiele toeristen te spelen. We hebben daarna nog gejammed in de bar met Tony en zijn zoon. Daarna kwam de manager naar ons toe. Hij wil een strict schema opstellen om 4 ons maanden te laten optreden in Hotels in Sri Lanka, Malediven, India en Dubai. Leuk aanbod, maar helaas werk ik al op het graaf huyn college. Dit is ook niks voor mij, voor toeristen het muzikaal behang plakken. Nee dank u. Vandaag wordt het Toiletgebouw officieel en ceremonieel geopend. (...ik heb al een week mijn behoefte opgehouden voor de inwijding...)Vandaag gaan we voor de laatste keer naar ons dierbare Baddegama.

Ik snak werkelijk weer naar Limburg (thuis), maar de afgelopen dagen hebben we ons pas echt gerealiseerd hoeveel we hier gaan achter laten, en dat zorgt toch voor een heel dubbel gevoel.
Het is niet fijn om dit land te verlaten, misschien wel wat veiliger. De strijd in het noorden begint echt uit de hand te lopen. Regeringstroepen en LTTE-strijders bechieten elkaar maar ook genoeg burgerdoelen. Elkaar uiteraard de schuld gevende. Er zijn hier al teveel mensen gestorven. De strijd is nog niet zo hevig geweest sinds de wapenstilstand van de 80er jaren. De bomaanslagen worden steeds brutaler. Op tv zie je instrructie waarschuwingsfilmpjes van de regering. Wat te doen als er een konvooi passeert, of een aanval plaatsvind e.d.
Ik weet dat mijn Moeder het effe niet prettig vindt dat ik nog in Sri Lanka zit nu, maar in het gebied waar wij zitten (zie kaartje) is er (nog) niks aan de hand. Wel is ons door verscheidene mensen geadviseerd grote menigten, busstations, politiebureau en regerings instellingen in Galle en Hikkaduwa te vermijden. In Galle zit nl. ook de marine gelegerd. Maar ja geen paniek. We komen wel veilig door alles checkpoints. We hebben nl. een secretaris van de minister bij ons en een Buddhistische monnik, (oranje factor werkt altijd).

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle steun en schouderklopjes. U kunt zich niet voorstellen wat u daarmee bereikt hebt.

Namens alle inwoners van Baddegama wil ik specifiek alle mensen bedanken die financieel hun steentje bijgedragen hebben. Ik ben trots te vermelden dat alle geld op is!!!
We hadden nog een bedrag van de vorige reis over, maar ook die is nu wijselijk besteed. En daarvoor durf ik mijn beide handen in het vuur te steken. (ik zweer gewoon niet graag op mijn moeder of zus begrijpt u)

Tot zover dit relaas....

AYUBOWAN, SRI LANKA MATA.
Mame Limburg yannewa, namouth mame ennewa Lankawe

Felix Mahatmaya

  • 16 Augustus 2006 - 08:31

    Annemie:

    Hallo Felix, via \"waarbenjij.nu\" heb ik al jouw verhalen en natuurlijk ook die van Maartje en Tine steeds met veel plezier, soms ontroering en ook trots gelezen. Intussen is er ook nog een beetje bezorgdheid bij gekomen en in hoop van harte, dat jullie goed en op tijd kunnen opstijgen.
    Ik, en niet in de laatste plaats mijn zus Marlies, wilen jou hier van harte danken voor de begleiding en de goede zorg van/voor onze meiden. Deze bofkonten hadden geen betere begeleider, vriend en SL-kenner kunnen treffen voor deze bijzondere ervaring.
    Ik hoop, dat we elkaar spoedig nog eens kunnen ontmoeten om even lekker na te kaarten.
    Nogmaals dank en happy landings!

    Annemie

  • 16 Augustus 2006 - 10:03

    Luc:

    Gelukkig zijn jullie veilig, ik maakte me al zorgen. We zien elkaar binnenkort wel. Goede terugreis en veel groetjes!

    Luc

  • 17 Augustus 2006 - 14:35

    Jos:

    Hoi Felix,

    Ein gów reis vuer uch allenej en wie aafgesjpraoke (nao dien
    meelboks) pès gouw.
    Jos.

  • 20 Augustus 2006 - 06:00

    Maria:

    Als jullie dit lezen zij jullie waarschijnlijk al veilig terug.
    Ben benieuwd naar de life verhalen en foto's.
    Maria

  • 21 Augustus 2006 - 09:49

    Marco:

    Hey Felix,
    kwam er nu pas achter dat jij ook een site had, net zoals Maartje! Ik neem aan dat alles gegaan is zoals jullie (jij) had gepland en dat het geld idd. goed gebruikt is. Vur kallu nog waal weer bie es su toes bis! Baai!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Galle

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2008

Sri Lanka; Editie 5

17 Juli 2007

One Eagles returns

12 Juli 2007

The Eagles are teaching

07 Juli 2007

"The Eagles have landed"

04 Juli 2007

Editie 4 is begonnen
Felix

Actief sinds 01 Juli 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 26793

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2013

Israel

01 Januari 2013 - 01 Januari 2013

Home

01 September 2011 - 01 Juli 2012

In Zuid Amerika...

09 Juli 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: